ကြ်န္ေတာ္ေရးမယ့္အေၾကာင္းေလးကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚ ပညာရွိၾကီးမ်ား၏ အဆိုအမိန္႔မ်ားၿဖစ္ပါသည။္ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္၏ " ဗုဒၶဘာသာ စာရိတၱပညာနွင့္ က်င့္ဝတ္မ်ား " စာအုပ္မွ ကူယူေရးသားေဖာ္ၿပေပးၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို႔ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ ဘဝမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္နိုင္ၾကပါေစ...
(က) ဗုဒၶဘာသာနွင့္ လူမွု႔ေရးဆိုင္ရာ ေကာင္းက်ုိဳးခ်မ္းသာ
ဗုဒၶဘာသာ သည္ ၿမင့္မားေသာ စံနမူနာမ်ား၊ အဆင့္ၿမင့္သည့္ စာရိတၱနွင့္ဒႆနအေတြးေခၚမ်ား
၌သာ စိတ္ဝင္စားၿပီးလွ်င္ လူတို႔၏ လူမွုေရးဆိုင္ရာ ၊စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားကို
လ်စ္လ်ဴရူထားသည္ဟု ထင္ၿမင္ယူဆၿခင္းသည္မွား၏ ။ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ လူသားတို႔၏ ေပ်ာ္ရြွင္ခ်မ္းသာမွု႔၌ စိတ္ဝင္စားေတာ္မူ၏။
ၿမတ္စြာဘုရား၏ အလိုေတာ္အရ စာရိတၱသိကၡာနွင့္ ဘာသာေရး သေဘာတရားမ်ားတြင္ အေၿခခံထားသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ဘဝကို မေနထုိင္ဘဲနွင့္ ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရွြင္မွု႔ကို မရနိုင္။ ထုိ႔သို႔
ေလ့က်င့္ရန္ အေထာက္အကူ မၿပဳေသာ ရုပ္ပိုင္းနွင့္ လုူမွုေရးဆိုင္ရာ အေၿခအေနမ်ားတြင္ ထိုသုိ႔ေသာ မွန္ေသာဘဝမ်ိဳးကို ေနထိုင္ရန္ ခဲယဥ္းေၾကာင္းကို ၿမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူသည္။
ဗုဒၶဘာသာသည္ ရုပ္ပိုင္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာၿခင္းကို ဘဝ၏ အဆုံးပန္းတိုင္ၿဖစ္သည္ဟု မယူဆပါ။
ရုပ္ပိုင္းၾကီးအပြားခ်မ္းသာၿခင္းသည္ ပို၍အဆင့္ၿမင့္၍ ပို၍မြန္ၿမတ္ေသာ ဘဝပန္းတိုင္သို႔ တက္လွမ္းရန္ နည္းလမ္းတစ္ခုသာ ၿဖစ္ပါ၏ ။ သို႔ေသာ္ ရုပ္ပိုင္းၾကီးပြားခ်မ္းသာၿခင္းသည္ လူသား၏ ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရြွင္မွုအတြက္ ပို၍ၿမင့္မားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ကို ရရိွရန္ မရွိမၿဖစ္ လိုအပ္ေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုသာ ၿဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေအာင္ၿမင္ေရး အတြက္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အနည္းဆုံး အတိုင္းအတာအထိ ရုပ္ပိုင္းအေၿခအေန၏ အေထာက္အကူ လိုအပ္သည္ကို ၿမတ္စြာဘုရား အသိအမွတ္ၿပဳေတာ္မူ၏ ။ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ၌ တစ္ဦးတည္း ဘဝနာရုုူပြားေနေသာ ရဟန္းေတာ္ပင္ ပစၥည္းေလးပါး အေထာက္အပံကို လုိအပ္ပါသည္။
(ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ေဝၚပိုလာရာဟုလာ)
(ခ) လူမွုေရးနွင့္ စာရိတၱစညး္မ်ဥ္း
ဗုဒၶဘာသာ ၿပဳၿပင္မွဳ၏ အေရးၾကီးဆုံးေသာ ေသာ့ခ်က္သည္ ဗုဒၶဘာသာ လူမွုေရးနွင့္ စာရိတၱစညး္မ်ဥ္းကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လ်ွင္ ကမာၻက သိရွိထားေသာ စာရိတၱစည္းမ်ဥ္းမ်ားအနက္ အၿပစ္အကင္းဆုံး အၿပည့္စုံဆုံး စည္းမ်ဥ္းတစ္ရပ္ၿဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ ဤအခ်က္နွင့္ ပတ္သတ္၍ ရန္သူ ရပ္ကြက္မ်ားမွ လည္ေကာင္း၊ မိတ္ေဆြရပ္ကြက္မ်ားမွ လည္းေကာငး္ လာသမ်ွေသာ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားမွ သေဘာတူညီမွုူ ရွိၾကပါသည္။ဒႆနိက ပညာရွင္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရးေဟာေၿပာသူမ်ား၊သိမ္ေမြ႔သည့္ ဘဝၿဖစ္တည္မွုနွင့္ အမွန္တရားတို႔ကို ေလ့လာသူမ်ား၊
ၿငင္းခ်က္ထုတ္သူမ်ားသည္လည္ေကာင္း ရွိေကာငး္ရွိၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ေသာ ေမတၱာတရား၏ ေမြးဖြားလာၿခင္းကို ကြ်နု္ပ္တို႔ အဘယ္မွာေတြ႔ၿမင္အံ့နည္း- ဤေမတၱာတရားသည္
အမ်ိဳးဇတ္ ၊ အယူဝါဒ နွင့္ အသားအေရာင္တို႔ကို ခြဲၿခားၿခင္းမၿပဳပါ၊ သနားၾကင္နာသူ၏ နယ္နမိတ္ကိုပင္ ၿပည့္လွ့်ံသြားေစမည့္ ေမတၱာ၊ အဟုန္ၿပင္းစြာပ်ံႏွံ႔သြားရာတြင္ အာရုံခံစားတတ္သည့္ သတၱဝါအာလုံးကို ေထြးပိုက္နိုင္ေသာ စၾကာဝဌာ ေမတၱာနွင့္ အၾကင္နာတရားတို႔၏ လမ္းညြန္ၾသဝါဒ က်မ္းစာအၿဖစ္ ပုံေဆာင္ထားေသာ ေမတၱာၿဖစ္သည္။
(ဂ်ာမန္ပညာရွင္ ပါေမာကၡမက္ခ္္စ္မူလာ)
(ဂ) စာရိတၱသည္ လြပ္လပ္မူအေပၚ အေၿခခံ၏
ဗုဒၶဘာသာ စာရိတၱအက်င့္ေကာင္းမ်ားသည္ လူတစ္ဦးစီ၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွုၿဖစ္သည့္ လြပ္လပ္မွု႔အေပၚတြင္ အေၿခခံ၏ ။ သို႔အတြက္ ၎သည္ ဆက္သြယ္မွု႔၏ သေဘာရွိ၏ ။ အမွန္တြင္ ကြ်န္ုပ္တို႔၏ ကိုယ္ၿပင္ပမွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး၏ အတင္းအက်ပ္ ၿပဳလုပ္ခိုင္းၿခင္း သို႔မဟုတ္ ဆုံးၿဖတ္ၿခင္း ရွိေနလ်ွင္ စာရိတၱအေၿခခံမွုမရွိနိုင္ပါ ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၏ အေၿခခံသေဘာလည္း မရွိနိုင္ပါ ။
(ဂ်ာမန္ပညာရွင္ အနဂါရိက၊ဘီ၊ဂိုဗင္ဒါ)
(ဃ) သူ၏ မိန႔္ဆိုခ်က္မ်ားသည္ လတ္ဆတ္ၿပီး လက္ေတြ႔က်၏
လူအခ်င္းခ်င္းအၾကား၌ ထားရွိရမည့္ ေမတၱာနွင့္ စိတ္ေကာင္းရွိမွု႔ဆိုင္ရာ ၿမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ဤေနရာ၌ အၿခားေနရာ သူမ်ားတကာထက္ နားလည္နိုင္ေစေသာ ပိုမိုအေသးစိတ္မွု႔မ်ားနွင့္ တကြ အိမ္တြင္းေရးနွင့္ လူမွုေရးနွင့္ စာရိတၱပညာတြင္ ထည့္သြင္းေဟာၾကားထားေတာ္မူ၏ ။ စည္းကမး္ ၊စည္းမ်ဥ္းၿဖစ္သည့္ ဝိနည္းသည္ အလြန္တရာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းၿပၤီး အေၿခခံက်ေသာ ကိုယ့္က်င့္တရားမ်ားကို အလြန္ၾကီးမားသည့္ အသိဥာဏ္ပညာနွင့္ သတ္မွတ္မိန္႔ဆိုထားခ်က္မ်ားၿဖစ္၏ ။
ထိုအဆိုအမိန္႔မ်ားသည္ ထိုစဥ္အခါက အိႏၵိယနိုင္ငံတြင္ အက်ုိဳးသက္ေရာက္ေစခဲ့သလို ယခုတြင္လည္း တန္းတူပင္ သစ္ဆန္း လတ္ဆတ္ ၊ လက္ေတြ႔က်ၿပီး ေပါင္းစည္းနိုင္စြမ္းရွိသည္ဟု မွန္ကန္ စြာ ဆိုနိုင္ပါ၏။
ဂဂၤ ါ ၿမစ္ကမ္းေပၚရွိ ေက်းရြာမ်ား သို႔မဟုတ္ မ်ိဳးရိုုးစုမ်ားသည္ အလြန္ခ်မ္းေၿမ့ ေပ်ာ္ရြင္ၾကေပလိမ့္မည္၊ ထိုလူတို႔သည္ အေပါင္းအေဖာ္ ခံစားမူွ၏ ၾကင္နာေသာ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ လည္ေကာင္း ၊ တရားမ်ွတမွု၏ မြန္ၿမတ္သည့္ စိတ္ဓါတ္နွင့္လည္းေကာင္း ၿပည့္ဝေနၾကလိမ့္မည္ ။ ထိုစိတ္ဓါတ္တို႔သည္ ဤေၿဖာင့္မတ္၍ ရိုးရွင္းေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ားတြင္ အသက္ဝင္လ်ွက္ ရွိၾကသည္။
(အဂၤလိပ္ပညာရွင္ ပါေမာကၡရိုက္စ္ေဒးဗစ္)
(င) ပညာနွင့္ သီလ
ဗုဒၶဘာသာ တြင္ အသိပညာဥာဏ္ မရွိဘဲနွင့္ စစ္မွန္ေသာ ကုိယ္က်င့္တရာ း (သီလ) မရွိနိုင္ပါ၊ ကိုယ္က်င့္တရား မရွိဘဲနွင့္လညး္ စစ္မွန္ေသာ အသိပညာဥာဏ္ မၿဖစ္နိုင္ပါ။ ပညာနွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားတို႔သည္ မီးေတာက္တြင္ အပူစြမ္းအင္ နွင့္ အလင္းေရာင္တို႔ ေပါင္းစပ္ေနၾကသလို ေပါင္းစပ္ေနၾက၏ ။ "ေဗာဓိ " ေခၚ မဂ္ဥာဏ္ သည္ အသိပညာ ပြင့္လင္းၿခင္းမ်ွသာ မဟုတ္ဘဲ သီလ မဂၢင္သုံးပါးနွင့္ အတူ သနားၾကင္နာမွုလည္း ပါဝင္ေန၏ ။ ကိုယ္က်င့္ဆိုင္ရာ မြန္ၿမတ္ၿခင္းကို သိေသာစိတ္သည္"ေဗာဓိ" ၏ တကယ့္အနွစ္သာရ ၿဖစ္၏ ။
(ဘိကၡဳဓမၼပါဘ)
Melbourne near me Trusted Removalist
6 months ago




0 comments:
Post a Comment