မည္သည့္အရာကို ေတာင့္တၾကသနည္း?

ျမတ္စြာဘုရားဟာ သာ၀တၳိျပည္က ၀ိသာခါလွဴဒါန္းထားတဲ့ ပုဗၺာရံုေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္ ျဖစ္တယ္။ ဥပုသ္ေန႔ႀကီး တစ္ရက္မွာ အမ်ဳိးသမီး ငါးရာေလာက္ဟာ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္ကို သြားၾကတယ္။ ေက်ာင္းဒါယိကာမႀကီး ၀ိသာခါကေတာ့ အဲဒီ ဥပုသ္လာေစာင့္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ေမးခြန္းေတြ ေမးၾကည့္တယ္။
အသက္အႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးအုပ္စုကို ေမးၾကည့္တယ္။
“အေမအိုတို႔….. ဘာအက်ဳိး အတြက္ေၾကာင့္ ဥပုသ္လာေစာင့္ၾကတာပါလဲရွင္?”
အဲဒီ အမ်ဳိးသမီးအုပ္စုက ျပန္ေျဖတယ္။
“ဥပုသ္ေစာင့္ရင္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္မယ္ ဆိုလို႔ လာၾကတာေလ”
ေက်ာင္းဒါယိကာမႀကီး ၀ိသာခါက အသက္အရြယ္ အလယ္အလတ္ ရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီး အုပ္စုကို သြားၿပီးေတာ့ ေမးျပန္တယ္။
“အစ္မတို႔….. ဘာအက်ဳိးအတြက္ ဥပုသ္လာေစာင့္ၾကတာပါလဲ ရွင္”
“လင္တူ မိန္းမေတြဟာ ရန္သူမေတြလိုပဲေလ။ အဲဒီ ရန္သူမေတြနဲ႔ အတူေနရျခင္းမွ လြတ္ကင္းပါေစ ဆိုၿပီးေတာ့ တို႔က ဥပုသ္လာေစာင့္ၾကတာေလ”
တစ္ခါ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းအစ္မႀကီး ၀ိသာခါဟာ အသက္အရြယ္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိတဲ့ အမ်ဳိးသမီး အုပ္စုကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ေမးျပန္ေရာ
“တို႔ေတြက ကိုယ္၀န္ရွိလာတဲ့ အခါက်ရင္ ပထမဦးဆံုး သားဦးကိုယ္၀န္မွာ သားေယာက္်ားေလး ရပါေစ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ လာၾကတာေပါ့”
အိမ္ေထာင္ မရွိေသးတဲ့ သတို႔သမီးပ်ဳိတို႔ကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ေမးၾကည့္တယ္။
“ကၽြန္မတို႔ ဥပုသ္လာေစာင့္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့ အခါက်ရင္ ငယ္ရြယ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ လင္ေယာက္်ားအိမ္ကို လုိက္သြားရပါေစ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျပည့္သြားေအာင္ေလ”
ေက်ာင္းဒါယိကာမႀကီး ၀ိသာခါလည္းပဲ အမ်ဳိးသမီး ငါးရာတို႔ရဲ႕ အေျဖေတြကို ၾကားရၿပီးတာနဲ႔ သူတို႔ကို ေခၚေဆာင္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားထံကို သြားတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း အဲဒီ အသက္အရြယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ငါးရာတို႔ရဲ႕ ေျပာစကား အေျဖေတြကို အစဥ္အတိုင္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းတယ္။
ေလွ်ာက္ထားတ့ဲ စကားကို ျမတ္စြာဘုရားက ၾကားေတာ္မူၿပီးတာနဲ႔
“၀ိသာခါ…..ဤသတၱ၀ါတို႔၏ ကိုယ္တြင္း၌ ဇာတိ အစရွိေသာ တရားတို႔ သည္ကား လွံတံ၊ ႏွင္တံ စြဲကိုင္ထားေသာ ႏြားေက်ာင္းသားႏွင့္ တူေပသည္။ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းသည္ အိုျခင္းထံသို႔၊ အိုျခင္းသည္ နာျခင္းထံသို႔၊ နာျခင္းသည္ ေသျခင္းထံသို႔ ပို႔လႊတ္ၿပီးလွ်င္ ဓားမျဖင့္ ျဖတ္ပိုင္းကုန္သကဲ့သို႔ အသက္ကို ျဖတ္ပိုင္းၾကကုန္၏။ ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၀ဋ္ကင္းရာ နိဗၺာန္ကို ေတာင့္တေသာသူတို႔ မရွိၾကကုန္။ သံသရာ ၀ဋ္ကိုသာ ေတာင့္တၾကကုန္၏”
အဲဒီလို ၀ိသာခါကို မိန္႔ေတာ္မူၿပီးတာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ယထာ ဒေ႑န အစရွိတဲ့ ဂါထာကို ေဟာေတာ္မူတယ္။

ယထာ ဒေ႑န ေဂါပါေလာ၊ ဂါေ၀ါ ပါေဇတိ ေဂါစရံ။
ဧ၀ံ ဇရာ စ မစၥဳ စ၊ အာယံု ပါေဇႏိ ၱ ပါဏိနံ။
ေဂါပါေလာ၊ ႏြားေက်ာင္းသားသည္။ ဒေ႑န၊ လွံတံျဖင့္။ ဂါေ၀ါ၊ ႏြားတို႔ကို။ ေဂါစရံ၊ က်က္စားရာ အရပ္သို႔။ ပါေဇတိယထာ၊ ေမာင္းႏွင္ေလသကဲ့သို႔။ ဧ၀ံ(တထာ)၊ ထို႔အတူ။ ဇရာ စ၊ အိုျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ မစၥဳ စ၊ ေသျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ပါဏိနံ၊ သတၱ၀ါတို႔၏။ အာယံု၊ အသက္ကို။ ပါေဇႏိ ၱ၊ ေမာင္း ႏွင္ၾကကုန္၏။
ျမတ္စြာဘုရား ေပးလိုက္တဲ့ ဥပမာေလးက သိပ္ကို ေကာင္းတယ္။ ႏြားေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏြားတို႔ကို စားက်က္ဆီသြားေအာင္ ႏွင္တံနဲ႔ ေမာင္းႏွင္လိုက္ သလိုပါပဲ။ ဘယ္သူမွ ေရွာင္လြဲလို႔ မရတဲ့ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းတို႔ဟာလည္း သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အသက္ကို သုႆန္ဆီကို ေမာင္းႏွင္ပို႔ေဆာင္ ေနတာပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ေဟာလိုက္တာေလ။
ဒါေပမဲ့ လူတိုင္းလိုလိုဟာ သံသရာ၀ဋ္ကိုပဲ ေတာင့္တေနၾကတာ။
ပုထုဇဥ္ေတြဟာ ငရုပ္သီးထဲမွာ ရွိတဲ့ ပိုးေတြလိုပါပဲ။ ငရုပ္သီး ပူလို႔ ပူမွန္း မသိၾကဘူးေလ။ ငရုပ္သီးအထဲမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ အဲဒါဆိုရင္ လူ႔ေလာကႀကီးဟာ ပူလို႔ ပူမွန္း သိေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ?
အပူကို အပူမွန္း သိေအာင္ သတိ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ၾကည့္မွ ရမွာေလ။ ပထမဦးဆံုး ပတ္၀န္းက်င္ကို မၾကည့္နဲ႔ဦး။ ကိုယ့္ကုိယ္ကို အရင္ျပန္ၾကည့္ပါ။ ဒီခႏၶာရေနတာဟာ ဒုကၡပဲ ဆိုတာ ဉာဏ္နဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ သိသြားၿပီ ဆိုရင္ ဒီခႏၶာကို မစြဲေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္း မသိေသးသ၍ေတာ့ ဒီခႏၶာေလးကို စြဲေနၿပီး ကိေလသာ အထဲမွာ ေပ်ာ္ေနလိုက္တာ။
ခႏၶာကို ေတာင့္တခဲ့လို႔ ရလာတာ။ ဒီခႏၶာဟာ ေမြးလာတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ ေသျခင္းကို ဦးတည္သြားေနတယ္ ဆိုတာကို ေန႔တိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ႏွလံုး သြင္းထားလိုက္ႏိုင္ၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ကို စြဲေနတာေလး အေတာ္အတန္ကို ေလ်ာ့ပါးသြားပါလိမ့္မယ္။ စြဲလန္းတဲ့ ကိေလသာ ေလ်ာ့ပါးေလေလ နိဗၺာန္နဲ႔ နီးေလေလပါပဲ။
ဒါဆိုရင္ နိဗၺာန္နဲ႔ နီးခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သံသရာ၀ဋ္ကို မေတာင့္တဘဲ ဘာကိုေတာင့္တၾကမလဲ ဆိုတဲ့ အေျဖကို သိေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္…..

0 comments:

Post a Comment